Ämnen

Kattprat
Kattprat
Annons
Annons
Annons

Annons
Annons

Res på egen hand

Weekend i soliga Karlstad
Weekend i soliga Karlstad

2 övernattningar
2 x frukostbuffé
2 x eftermiddagsfika m. hembakat & våfflor m. sylt & grädde
Se hela resans innehåll
1099,00
SEK
Minisemester i soliga Karlstad
Minisemester i soliga Karlstad

3 övernattningar
3 x frukostbuffé
3 x eftermiddagskaffe m. kaka & våfflor m. sylt & grädde
Se hela resans innehåll
1649,00
SEK
Legendariska Kühlungsborn
Legendariska Kühlungsborn

3 övernattningar
3 x frukostbuffé
1 x välkomstdrink
Se hela resans innehåll
1549,00
SEK
Stralsund och Rügen
Stralsund och Rügen

3 övernattningar
3 x frukostbuffé
2 x 2-rätters middag
Se hela resans innehåll
1699,00
SEK
Minisemester på Öland
Minisemester på Öland

3 övernattningar
3 x frukostbuffé
1 x 2-rätters middag inkl. aperitif
Se hela resans innehåll
2349,00
SEK

Forum »Kattprat » Kattprat»

Jag vill se...

88

Jag vill testa att starta en kul lek som jag såg fanns på en annan kattsajt. Vem vet det kanske var någon här på sajten som kom på idén? Jag tyckte hur som helst den var rolig och apar efter. Jag testar och ser om ni vill hänga på. 

Idén med leken är att man säger "jag vill se" och så säger man vad man vill se och så laddar någon upp en bild på det den förre ville se och så önskar den på nytt med orden "Jag vill se" och så är leken i full fart, temat är förståss katt! 

"Jag vill se gosig kattunge"

 

Diskussion

 

 

 

Här var det en gosig kattunge!!!

 

Jag vill se vackra kattögon!

Hej ! Lyckades inte få in bilden på Hildas vackra ögon, den ligger kvar under Hildings bilder. Vet ej hur man gör, provade ett flertal gånger. Mycket irriterande.

Mvh Eva

Skulle vilja se en yvig kattsvans (typ plym)

Yvig kattsvans beställd, av typen plym. Det blev en grannkatt Simba som fick ställa upp med den. En riktigt vacker och snäll katt. Så han blev nog inte ledsen om jag lånade hans svans lite.

Nu blir det svårare. Jag vill se en kattlek, tolkningen är som vanligt fri. Hoppas någon hänger på.Glad

 

Kattlek i skuggan!!

 

Jag vill se en katt som sover, gärna i en rolig ställnig. =)

fick inte med textenTungan ute 

Men här är i alla fall en sovande katt. En liten Molgan som tydligen blev väldigt trött av att titta på fåglarGlad

 

Jag vill se en katt med en speciell blick...överaskad, nyfiken, ja vadsom!

14 jan 2012 20:33

skrållan

 

Här kommer vår Skrållis. Hennes tefatsögon beror på en älg som stod och åt äpplen på vår tomt på landet. Snacka om att vara både vettskrämd och  förvånad.  Glad

 

Jag vill se en glad katt Glad

aramis

På den tiden då Aramis fortfarande hade en svans, så åkte svansen alltid upp med en krok på tippen när han var glad. Gärna när han fick syn på matte ;)

Jag vill sen en katt med fångst.

 

Katt med fångst! En liten sommarfavoritbild på mästerjägaren i familjen! "No hands"...  Jag vill se en solkatt. Tolkningen är som vanligt fri. Glad

 

18 jan 2012 22:14

Torsten

En förståndig solkatt som vet att man ska akta sig för dom utravioletta solstrålarna.  Cool 

Jag vill se.... Jo jag vill se en dansat katt.

 

bosse

 

Bosse dansar i snön.

Jag vill se en katt i vig tvättställning Flört

Nog finns det väl någon som har en vig katt som tvättar sig? eller? Skrattande

24 jan 2012 15:00

En vig Tito som tvättar sig.

En vig Tito som tvättar sig. Han ser dock rätt utmattad ut av allt tvättande...haha.

Jag vill se en katt som hoppar riktigt högt. Glad

Haha, härlig bild på Tito!f

Bosse hoppar så högt så han hoppar ur bild.

Jag vill se äkta syskonkärlek.

31 jan 2012 23:30

Haha, ja visst är det! Var min sambo som lyckades plocka fram kameran i rätt stund och ta en bild.

Gillar bilden på bosse också...lite roligt att han hoppar så högt att han hamnar ur bild. Skrattande

31 jan 2012 23:41

 

Här kommer en bild på syskonkärlek! Glad
Tito och hans bror Smoggy när dom var små. Somnade roligt nog på varandra på detta sätt i soffan. Originalbilden hittar jag tyvärr inte, så det fick bli den här med text. (Tito överst och Smoggy underst).

Jag vill se en katt med sin favoritleksak.

Naw så sött med syskonkärlek!!!

 

Här kommer Tissen med hennes leksaksmus.

 

Jag vill se en katt full med bus!

Rolig lek förresten Eva Gladv

Här är två kissar fulla med bus som jagade varandra runt, runt, runt, runt, runt växthuset Glad

 

Jag vill se en katt som vet hur man slappar.

Hihi, kul att denna tråd har tagit fart. Jättefina bilder! Roligt! Glad 

 

Hos mig är det tjejerna i familjen som är bäst på att slappa, dvs jag och Pixie. Så det får bli en bild på Pixie. Själv vill jag se en akrobatisk katt. 

Märkligt. Här är det också vi tjejer som gillar att slappa Glad Fast ibland är det fart på oss och Selma kan vara en riktig akrobat. Här är hon mitt i en piruett i luften Flörtselma

Jag vill se en katt som tror att den får plats i en för liten kartong Flört

"Månsen har alltid trott att han är mindre än vad han är..." Månsen vill vara med i tråden och jag agerar ombudsman pga lite datorkrångel. 

Månsen (med matte Kajsa) vill se en katt på hög höjd alternativt med högflygande planer. 

(Förlåt om jag tar för mycket plats här i leken, men jag tycker den är så rolig Glad )bo

Bosse gillar höga höjder och klättrar gärna så högt upp i träd så matte blir alldeles nervös Glad

Jag vill se en katt med bra balans.

 

En fråga utanför *leken*

hur sätter man in bilder här i denna ruta?

Står ju bara: Bloggbilder. profilbilder och katter. när man klickar på: *trädet*

vart sätter man in bilder där?

Tass

 

 

Ja du klickar där och väljer ett av de alternativen. Har du bara laddat upp bilder "vanligt" på din sida, så är det kattbilder du väljer och så kommer alla dina bilder fram där. Vill du lägga in en ny bild så väljer du bara "ladda upp" först Glad

Tissen har bra balans!

(jag gillar oxå denna tråden hihi)

Nu är jag spänd på om någon har en katt som skjuter rygg, kan vara då den leker med en kompis eller nåt. =)

Jag vill se en katt som skjuter rygg.

SOTIS försöker skrämma syrran Sotis.

Jag vill se en katt som kliar sig.

Skulle naturligtvis stå syrran Sissi.

Ja eftersom Bosse inte har fått vara med här än Skrattande så får han vara med på en kliarbild Flörtb

Jag vill se en kisse som är upp och ner

7 feb 2012 19:22

Här hänger Dina upp och ner i sin gamla klätterställning.

Jag vill se vackra/vassa kattklor.

(Jag lovar, jag ska försöka lugna mig med inlägg sen) Flört

Lilla kattungeAramis visar sina fina klor när han klättrar i träd.a

Jag vill se en katt som tvättar en annan.

Sissi tvättar syrran Sotis så hon blir så fin.

Jag vill se en katt som hjälper till vid datorn. Alltså en datanörd.

Yes! Ett framsteg, bilden kom med, men var är texten?Datanörden på plats och önskar se en katt som badar/leker med vatten.

 

Vilka härliga bilder. Vilken liten datanörd, kul att det tekniska löste sig och du fick dit bilden!

Här kommer busen Picasso som leker med vattendroppar. Glad Picasso älskar att bada tassarna i vatten spelar ingen roll om det är hans egen vattenskål eller ett vattenglas. 

Jag vill se en katt som räcker ut tungan på ett roligt sätt

Ok jag ger upp, jag kan inte låta bli Glad

Selma räcker ut tungan.se

Jag vill se... hmmm, det börjar bli svårt nu. Jag vill se en katt som gör något udda för att vara katt :)

 

Jättefin tungbild. Här kommer Picasso som dammar klätterställningen... Oskyldig Inte så kattlikt va?

Jag tycker också det här är kul (och kör på Siduspuella! Skrattande)

Jag vill se en klättrande katt!

 

 

Sissi tar det långa benet före........

Jag vill se en blyg katt.

En liten blyg skönhet på djurskyddet i Västervik. Önskar se en katt som ser olycklig ut.

Pollux ser djupt olycklig ut, eller är han kanske bara trött... Nåja... Flört

Jag vill se en skrattande katt!Skrattande

Bosse skrattar... eller vad han nu gör.. Glad är han iaf Glad

bo

Jag vill se kärlek mellan en katt och en....icke katt Glad

Kärlek mellan katt och....hund. Molgan myser med sin favorit AlfonsGlad

Just de! Jag vill se en katt som visar sina vackra tänder.

 

(vilka skojiga bilder förrestenGlad)

Här kommer Beatrice och visar sina tänder.

Jag vill se en katt som badar.Flört

Här är vår glatt plaskande Spindy, som står med tassarna i blötSkrattande. Jag vill se en katt som äter.

 

Till minne av Selmas syster Siri kommer här en bild på systrarna och Bosse när de sitter på rad och äter :)siri

Jag vill se en busig kattunge

Här kommer Kajsa som verkligen var en busig liten kattunge.

Hon busar här med Tissen som själv var en kattunge bara något äldre.

Jag vill se en katt som speglar sig.

14 feb 2012 21:00

Liten Elvira kollar kompisen i spegeln....jag vill se en katt som fiskar.

Så söt lilla Elvira är, ja hennes kompis oxå hihi.

Här kommer Tissen igen, fiskar glasfisk  Glad.

Jag vill se en katt som gör en kullerbytta.

Pixie gör en kullerbytta! 

Jag vill se en katt i ett handfat!

Här kommer mannen som är överallt samtidigt, även i handfatet. Jag vill se en kattmamma med ungar

Statistik

Medlemmar: 21231
Nya blogginlägg senaste dygnet: 9
Nya bilder senaste dygnet: 30

Nya handarbeten

Frozen 25 okt 2014 16:32 Annettan
Pannband 25 okt 2014 11:24 rmhenriksson
Pippitröja 25 okt 2014 10:48 rmhenriksson
Handledsvärmare 25 okt 2014 10:46 rmhenriksson
Pannband 25 okt 2014 10:43 rmhenriksson

Efterlysningen

Finns du med bland våra efterlysningar?

Bli medlem!

• Träffa nya vänner

• Ladda upp bilder!